lördag 27 februari 2010

Tur i oturen.

Just nu har vi väldigt mycket tur i oturen, först och främst så tänker jag på att det är skönt att Anders (i oturen) inte har något jobb för tillfället, men (tur) att han då kan vara hemma och vi kan hjälpas åt med Orion...det är verkligen behövligt nu när lillen får lite magknip.

Det andra som jag tänkte på är att vår bil dog helt nu igår när jag och Anders skulle åka och handla och då är det verkligen tur i oturen att pappa och hans flickvän är här och hälsar på eftersom han kan ett och annat om bilar så vi slipper en dyr nota från en verkstad och också att vi kunde få låna deras bil igår så vi åtminstonde kunde handla mat för helgen och lite magdroppar till lillskiten.
Jag har också köpt en amningsnapp för att se om det löser sig med att Orion sväljer för mycket luft när han äter.

Det är verkligen jättekul att pappa är här och hälsar på, har inte träffat honom på snart 3 år och kan tänka mig att han är lika glad han med och hans flickvän är verkligen jättetrevlig och gullig.
Fick ett babygym och lite kläder som han kan växa in i och dem kommer väl till pass om några månader.

Anders var gullig och lät mig sova till 5 imorse så jag känner mig ganska utvilad idag faktiskt eftersom Orion sov ytterligare tre timmar efter han hade fått äta lite.
Men sedan blev det hus i helvete vid 8 tiden då han vaknade av att han kräktes och hade ont i magen men det lugnade sig ganska snabbt efter att han fått lite tutte.
Senare idag kommer Anders mor och hälsar på och det är alltid trevligt.
Glad är jag att jag har lyckats få en så fin familj och trevlig släkt!.

Ska se till att ta lite bilder som jag lägger upp senare.
Ciao!.

1 kommentar:

Sofia sa...

Nä d e int lätt å va liten =P
Ja kul att du har fått en så fin familj syrran, d e guld värt!