måndag 1 november 2010

Spela i ett babyband...

..med ganska liten och knubbig hand!
Och när vi spelar vår musik!
Är nallen och dockan vår publik!
Golvet gungar när vi rockar loss!
Och hjärtat dunkar med till musiken i oss!
Spelar på magen!
Spelar på benen!
Spelar på rumpan!
Och över hela hela hela hela hela hela kroppen!

Ja så låter här hemma just nu, jag har fått den på hjärnan och tycker den låten är så gullig.
Tidig morgon idag med men det är väl så att Orion inte bryr sig direkt om att det är vintertid.
Och igår var det hålligång, först var handlades det mat, sedan åka över till mormor Mia och laga till lunch bestående av stekt fläskfilé, kokt potatis och morötter och en hemmagjord kantarellsås.
Och resultatet blev gott men jag hade velat göra något roligare med köttet...nästa gång det blir fläskfilé ska jag se till att marinera den ordentligt innan den åker i pannan för bara salt och peppar blir lite tamt.
Ja och sedan blev fika med kaffe och wienerbröd och sedan diska och städa upp lite och se till att hålla Orion underhållen under tiden vi var där.
Efter det så åkte vi hem en snabbis till Ann-Sofi med lite fil och äppelmos som Mia och Jonas gjort (som är supergod!) och lät Orion plinka på pianot lite men visiten blev som sagt kort för lilla Orre var trött efter allt ståhej så vi sa hej och åkte hem..
Ja och Orre som inte hade sovit mer än ett pass på förmiddagen var bra trött men vi lyckades hålla honom aktiv och uppe till 19-tiden och sedan gick det inte mer utan han däckade efter att vi hade satt på honom nattblöjan.
Jag kan säga att jag var bra utpumpad igår kväll men det är en ganska skön känsla att ha varit aktiv hela dagen och gjort lite nytta istället för att bara gå runt som en zombie och puffa upp kuddarna i lägenheten och glo blint ut på det dassiga vädret.
Och gissa vad....Min mor och Orions mormor Elisabeth och lilla Alice kommer hit idag och ska stanna ett par dagar! och Berndt kommer också över en snabbis och ska äta middag med oss innan han åker tillbaka till Stockholm igen...jag är så otroligt glad över det och det ska bli så kul att träffa dem igen!


Nej nu ska jag och Orion gå och bygga (och riva) med lite klossar...Ciao!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Go Sussi Go!! Go Orre Go!!

Hälsa mother från Fia :)