lördag 6 november 2010

Tillbaka!

Hej hallå blogg och ni som läser den, det var ett tag se jag skrev här men det är för att min älskade mamma och Alice varit här sedan måndags och åkte hem igår och det var ganska mycket hålligång så jag var antingen upptagen eller för trött för att skriva..
Men besöket gick jättebra och Orion var först och främst överlycklig över att ha Alice här som han kröp efter och skrattade högljutt åt konstant, med översikt såklart för man vet aldrig när Orion lyckas få ett grepp om stackars alice svans eller päls och med hans nypor lär det göra ganska ont.
Ja vad hände då? en hel del fast vi samtidigt försökte ta det ganska lugnt.
På tisdagen skulle vi ha åkt och hälsat på Ann-Sofi med lite fika men hon kände sig för trött och dålig så vi tog oss till Leos lekland som jag redan tidigare har tjatat mig blå om men mamma ville se vad det var för ställe och Orion fick leka av sig...dock var det en hel del barn där eftersom det är höstlov så det var ganska högljutt och stressigt där inne.
Ja sedan åkte vi bara och handlade lite och sedan åkte vi hem och jag lagade mat och mamma och jag tog en promenad.
Och på onsdagen så blev Ann-Sofi inlagd på sjukhus igen efter att de hade sett att hon har dubbelsidig lunginflammation på vårdcentralen vilket är väldigt ledsamt så vi tog oss inte dit och tänkte istället ta en fika senare på eftermiddagen hos mormor Mia men då kom Anders på när vi skulle åka att han skulle på repetition för teaterpjäsen han ska vara med i så jag och mamma stannade hemma och tog hand om Orre och åt lite potatissallad med rostbiff.
Och på torsdagen tog vi oss äntligen till Mia och tog den efterlängtade fikan med kladdkaka och glass och pratade om både det ena och det andra och efter det besöket åkte vi ner en snabbis till stan och Orion fick kläder av mormor Elisabeth...tusen tack!
Senare på kvällen efter lite god middag så tog vi tag i mickarna och spelade Singstar och morsan rockade loss!
Ja och sedan kom Berndt igår och hämtade mamma och Alice och det kändes skit tråkigt...varför ska man bo så långt bort?
Fast det spelar ingen roll antar jag..flyttar vi ifrån Växjö så kommer vi att sakna ihjäl oss på folket som bor här istället och Växjö är en fin stad för en liten kille att växa upp i.

Och sedan är det väldigt tråkigt att stackars Ann-Sofi som nyss genomgått en rejäl operation ska ligga på sjukhus igen men det verkar som att antibiotikan är effektiv och hon säger att hon redan mår mycket bättre så vi ska åka dit idag och hälsa på..hon blir nog lite friskare när hon får se Orions breda lilla troll-leende!
(Jag kallar honom för trollet nu för han ser för rolig ut när han har en framtand och sedan en hörntand som sticker fram i överkäken)

Och FÖRLÅT! jag glömde att ta bilder..först så kunde jag inte hitta kameran och sedan när den väl hittats så blev det bortglömt...usch jag är så dålig på att komma ihåg att ta med mig kameran.
Men det har varit en jättefin vecka och det var så otroligt kul för både mig och Orion att få träffa mormor Elisa och lilla Alice igen och jag saknar dem redan.

Nåja nu ska jag och Orre leka lite med klossar och försöka ha det litet mysigt såhär på morgonkvisten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så roligt att få träffa er med...Orion är verkligen underbar.
Hoppas ni får en fin dag. Kram E

Moster Fia sa...

Låter som att ni har haft d supermysigt! Kul för Orre m Smorran :)

Kram <3