söndag 31 oktober 2010

En grå söndagsmorgon..

..jaha så fick man vakna tidigt idag minsann, Orion har ju annars duktigt sovit fram till runt 9-snåret annars.
Mja mja men jag känner mig inte död och det är ju positivt.
Har inte skrivit på ett par dagar och det är för att det är som en orkan här hemma men ändå inte så mycket att berätta om...Orion är lika pigg som vanligt och hittar på upptåg efter upptåg.
Det vi har gjort är att äta Sushi på vår favorit restaurang/Café St. Clair i Alvesta och ni vet väl vid det här laget hur förtjust jag är i denna japanska maträtt och det gick också ganska bra med Orion som satt och levde rövare i matstolen men glad var han så det var lugna puckar..även om han försökte dra ner allt han kunde komma åt med sina små händer, ibland blir jag helt förbluffad över hur långt han kan nå.
Och sedan fick vi problem med bilen dessutom när vi var i Alvesta men det var lätt åtgärdat då det var min älskade man som hade glömt att fylla på olja och kylarvätska i motorn...
Och igår tog vi oss hem till Anders mormor med lite matvaror och sedan fikade vi och hjälpte henne med diverse saker och Orion fick välta ut hennes lilla bibliotek igen vilket är en väldigt rolig aktivitet för en liten buse som honom.
Sedan åkte vi hem och jag lagade till ett par fläskkareér som jag hade marinerat med ingefära och honung och till det ugnsbakad potatis och morötter, mums mums mums!
Sedan kände jag för att svulla lite på kvällen och åt både chips och drack Sprite, det var inte igår det!
Och nu sitter jag här och glor runt lite på vad nytt som hänt i världen och snart ska vi äta frukost och sedan blir det en heldag med lunch hos mormor Mia och sedan åka och hälsa på hos farmor Ann-Sofi som har kommit hem från sjukhuset!

Förresten verkar det som om min mor kommer hit i veckan! JIPPI!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Härligt m en bra helg! Har oxå svullat en del :)

Skulle va kul å snacka nån dag. Har försökt kontakta dig p msn, utan resultat..

Ta hand om er! Kram