lördag 27 mars 2010

Kolla kolla...

 Igår så gick allt relativt smidigt, det var verkligen jätteskönt väder ute! säkert +12 minst.
Så länge hade vi nytta av den nya overallen vi köpte, tur som är så har vi tunnare alternativ i form av fleece att välja på.
Det hände inte mycket direkt förutom att vi åkte och handlade lite.
Mot kvällen testade jag att försöka pumpa ur brösten och det kom knappt något..bara 20 ml lyckades jag få ut och med tanke på att Orion slutar äta när det blir lite motstånd så får han inte direkt i sig så mycket som han borde tror jag.
Inte undra på att han blir mer förbannad än vad han behöver om min mjölk sinar mot kvällstid.
Det är inte så ovanligt att produktion blir mindre och mjölken tunnare när man blir trött....och en bidragande faktor till är den senaste veckans stress.

Visst har jag ändå fått sovit en del men det är den psykiska stressen som hela tiden ligger och gnager och sånt påverkar kroppen mer än man tror.
Jag ska försöka ta det lite mer lugnt och försöka koppla av lite mer och inte få för mig att världen väger tung på mina axlar.
Vi har inte ens hunnit testa Manducan ordentligt än, eller vi har gjort lite små försök men det är en hel del som måste justeras men nu har jag hittat lite videoklipp på nätet som visar tydligt hur man ska gå till väga så vi gör ytterligare försök till, det här ska funka!.
Just nu sitter jag här och lyssnar (?) på olika dammsugarljud som folk spelat in på youtube, det får nämligen Orion att slappna av har jag märkt.
I förrgår låg han och skrek som en gris när jag var tvungen att dammsuga bort skiten som legat under soffan och så fort dammsugaren gick igång så somnade han.
Visst det hjälpte inte en längre stund än 30 minuter men alla bäckar små..

Jag har varit lite dålig på att lägga upp nya bilder men vi har varit ganska trötta.
Har lite problem med internet just nu så jag kan inte lägga upp några videoklipp men det kommer!.
Bilder från veckan som gått:



1 kommentar:

Moster Fia sa...

Söta bilder p lillen =)