fredag 19 mars 2010

Ooooh baby baby..

Igår var en trevlig dag, Orion sket mängder så till den milda grad att det rann ner över skötbordet.
3 blöjor avverkade han inom loppet av en timme, det ni!.
Utöver det så gick vi på en långpromenad till Alvesta och hyrde film och köpte lite mat.
Sedan gick vi hem och hann se en film innan jag skulle nanna kudde och det blev"The stoning of Soraya M.".
Väldigt hemsk film som är baserad på en sann historia om en kvinna i Iran som blir stenad för otrohet mot sin man fast hon är oskyldig.
Väldigt gripande och man blir så extremt förbannad på hur sjuk världen kan se ut.
Så nu sitter jag här med Orion i bärselen så att han får vila lite för han var lite tjurig efter matningen.
Idag blir det av att åka in till Växjö och först skaffa nytt ID och sedan in till amningsmottagningen.
Och Sofia ska bjuda på Sushi! Oh vad gott och oh så snällt!.

Jag visste verkligen inte hur trött man skulle kunna vara som spädbarnsförälder...jag trodde att det inte alls skulle vara så jobbigt att få sova så lite för neeeeeej jag har minsann i perioder knappt sovit något alls när jag spelade olika datorspel som mest så det är inget jag inte är van vid.
Att man kan vara så naiv.
Det är en sak om man får sova när man själv vill det..vare sig man väljer att vara uppe till man stupar så kan man oftast sova tryggt för man vet när man ska upp.
Det är inte lika självklart nu för barnet har inte direkt några rutiner och man kan inte lära in några förrän ett bra tag framåt.
Sover man inte med ett öga öppet så sover man oftast inte alls.
Och när barnet väl ligger där och sover djupt och skönt så blir man istället då orolig och undrar om barnet fortfarande lever för det är lite för tyst tror man.
Vid nästa graviditet (ja trots hur hemskt det kan låta ibland ifrån en så är det här med barn faktiskt totalt fantastiskt och underbart och värt varenda sekund) så ska jag se till att till rådet "Passa på och sov nu!".
Och det är nog det rådet jag skulle vilja ge höggravida kvinnor, se till att försöka vila och koppla av och få inte för dig att du ska ha det tok rent hemma när du väl är i vecka 40 och ska föda vilken sekund som helst.
Men som jag skrev innan så är det här det bästa som hänt mig och jag ångrar verkligen inte en enda sekund mitt livsval.
För mig är Orion och Anders den ultimata kärleken och jag skulle aldrig kunna önska mig en finare liten familj.

Nej nu ska jag snusa bebis och dricka ljummet kaffe.

1 kommentar:

Moster Sofia sa...

Jo ni e en underbar familj!