lördag 20 mars 2010

Så var vi bara tre igen.

Sitter här med mitt morgonkaffe och en torr liten brödbit att tugga på och Orion har just ätit och ligger i vaggan och småsover..vi får se om han planerar att vara fridfull länge.
Igår hade vi en trevlig dag för den delen med.
Först åkte vi till polisstationen för att begära nytt ID så nu är det gjort och inte är det billigt direkt så tur är det att man inte behöver göra det mer än var 5:e år ungefär.
Sedan bar det av till amningsmottagningen och vi tog en titt på min amningsteknik och hur den funkade.
Jag gjorde allt som man skulle och hon hade inget att klaga på när det kom till min teknik men däremot så är Orion tydligen lat av sig och suger inte tag ordentligt.
Hon tror det är för att min mjölk har alltid kommit av sig själv utan att han direkt behöver kämpa för att få ut den.
Men hon sa att det antagligen kommer att ge med sig med tiden så jag får helt enkelt se hur det artar sig.
Det var skönt hursomhelst att få bekräftelse och få veta hur det ligger till.

Efter det så åkte vi in och köpte Sushi och åkte hem till Anders mor för att äta den och nom nom nom nom säger jag bara...hur gott som helst!
Själv beställde jag en 11 bitars men jag hade nog kunnat äta 15 bitar.
Sedan var det dags för fia att åka vidare så vi skjutsade ner henne till stationen.

Förresten så har det varit inbrott i Anders familjs sommarstuga och sånt är så himla onödigt verkligen.
Nu finns det inga direkta värdesaker därute som dem kom över att sno men ändå så tog dem med sig muggar och deras gamla taklampa...
Det är inte första gången direkt någon har försökt göra inbrott i det huset och desto mindre tryggt känns ju det.
Men nu får man hoppas att dessa människor har fattat att det inte är någon idé att göra om det igen.

Orion mår bra och igår var han jättevaken och glad på kvällen, småpratade och tittade nyfiket på sin pappa.
Han är världens bästa lilla pojk och oemotståndligt söt så man smälter när han tittar på en!.

Och ikväll så har Mats och Markus en gemensam födelsedagsfest så vi ska dit lite innan den riktiga festen startar och allt folk kommit så att Orion får träffa Markus lite.

Nej dags att dricka upp kaffet nu innan lilla Orion vaknar och är pigg.
Ciao!

1 kommentar:

Moster Sofia sa...

Ja lille Orre, så söt å glad =)