torsdag 18 mars 2010

Tjenixen!

Jag har faktiskt fått sova 7 timmar för att min räddare till karl lät mig det, det är så otroligt snällt gjort! sedan sov Orion ytterligare en timme efter amning så han får en liten guldstjärna han med.
Nu är moster Sofia här och hälsar på och det är jättetrevligt och roligt och lilla Orion verkade trivas bra i hennes famn, hon skulle nog passa perfekt som en mor.
Vi får se vad som ska hända idag, just nu ser det ut att vara väldigt grått och disigt ute så jag vet inte om det blir någon större utflykt men kanske en promenad.

Mormor ringde igår och berättade att vår gammelmormor (Orions mormors mormor) gick bort i måndags och det är tråkiga nyheter men hon hann blev hela 99 år gammal och hon har kämpat på tappert i sina dagar och jag har bara goda minnen med henne.
Det är lite sorgligt att både min morbrors fru och min gammelmormor har avlidit så tätt inpå varandra och speciellt för min mormor och morfar som måste hålla i allt vad det innebär.
Vila i frid Maria och Dagmar.

Jag har förresten bokat en tid på amningsmottagningen nu och ska dit imorgon.
Nu hoppas jag att jag kan få lite hjälp och peppning därifrån så jag kanske mår bättre med amningen i framtiden.

Jag saknar min familj uppe på Mörkö och vill dit nu! det är så jobbigt att vi alla ska bo så långt ifrån varandra.
Mamma och Berndt i Stockholm, Syster Sofia i Umeå, mormor och morfar i Sundsvall...Pappa i Norge och vi i lilla Småland.
Nåväl vi lever tur som är på 2000-talet och man lever bara några timmar iväg om man tar tåget eller bilen.

Dags för frukost!.

1 kommentar:

Moster Sofia sa...

Tackar =) Jo d hade varit kul om vi bott närmare varandra...