söndag 4 april 2010

Bajs..

Överallt! på handdukarna, sin babybody, golvet, skötbordet, skötbädden, mattan och mitt lår!!.
Jag skulle börja morgonen med den rutinmässiga massagen och mitt under allt så sket han och pinkade ner sig..och ja det tyckte han var jättekul medan morsan fick springa runt och torka upp allt och honom men sedan tog det tydligen för lång tid att städa upp för mamma och då blev det långtråkigt så då är det bättre att börja gallskrika istället och se till att morsan får på en blöja snabbare än blixten..
Men det dög inte och skrek det gjorde Orion minsann ända tills inget dög förutom att lugna ner sig med att äta lite, sedan blev han pigg istället och skulle utforska sina händer och tår och prata lite med mamma.
Men så blev man trött och förstod inte riktigt att när mamma la honom i famnen med nappen för att sova var det för att vara snäll så då blev det ännu mer gallskrik så det blev bärselen till slut, Orions fruktade nemesis (eller bästa vän) då han alltid ger upp förr än senare.
Så nu sitter jag här med en sovande Orion på magen och känner mig som en riktig känguru.

Idag får det bli till att städa även om jag verkligen inte har någon lust.
Jag har tvättat en massa de senaste dagarna men ej haft tid att plocka in det i skåpen så det ligger en hel hög med kläder och diverse som väntar på att få komma in i garderoben och att vika massvis med tvätt är nog det tråkigaste som finns förutom att diska.
Sedan blev det såklart ytterligare mer att tvätta efter morgonens bajsfestival....yay...
Det är bra spännande det här med att ha småbarn då man aldrig vet vad som ska hända från dag till dag.
Kommer han vara någorlunda glad idag? kommer han att sova mycket? han har inte bajsat på ett par dag..kommer det betyda att det kommer idag eller kommer han att få magknip? kommer jag hinna att städa?
Kommer han visa att han upptäckt något nytt?.
Tusen spännande frågor med oftast ännu mer spännande och ibland väldigt uttröttande svar.
Men jag älskar lillen så mycket trots att han skiter ner hela mig och skötplatsen då och då, eller att han skriker sig blå bara för att man var två sekunder för långsam för att hänga med i hans tålamod eller struntar i att sova alls kl 4 på morgonen för någon anledning som bara Orion vet vad det är.

Jag känner att snart så måste vi försöka börja få bukt på hans sov vanor så att vi inte behöver gå i skift hela tiden och när Anders ska börja jobba är det skönt att ha lite rutiner på det om det går.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Ja tänk om man visste d som lille Orre visste =)