fredag 30 april 2010

Valborg!

Och det är skit trist och grått ute MEN jag känner mig på gott humör för Orion har låtit mig dammsuga hela lägenheten innan han tröttnade på att sitta och glo på, sedan fick jag också lov att skura golvet med dealen om att han skulle få ligga och sova i Manducan så länge.
Och det gör han än, han har total slocknat och drömmer säkert om tuttar och mjuka blöjor.

Gårdagen bjöd på Föräldragrupp och det var trevligt, vi gick igenom lite sjukdomar och vad man kan vänta sig och när man ska söka hjälp och också lite bajsprat och bajsande (Orion är dock oskyldig, det var ungen bredvid som la av två bomber.)
Vi har kommit överens om i gruppen att vi ska försöka hyra en lokal så att vi kan be om en genomgång av första hjälpen för bebisar för det skulle kännas väldigt tryggt för oss som föräldrar att ha den kunskapen om något skulle hända.
Sedan fick vi lite instruktioner om hur man ska gå till väga om barnet sätter något i halsen.
Också bra att veta men usch vad orolig man är som förälder för att något sånt ska hända ens barn så helst vill man inte ens bli påmind men jag ska se till att hålla småsaker borta från Orion när den tiden kommer.

Efter föräldragruppen så stack vi in till Växjö för Anders skulle vara med i en debatt som ej blev av och kärringen som håller i saken sa till Anders att hon både talat in på telefonsvaret och mailat honom om att debatten blivit framskjuten på obestämd tid.
Men inte har Anders varken fått något röstmeddelande eller mail om det..nåväl..
Iallafall så hade vi redan landat hos Anders mamma och hon var ute med Orion på en långpromenad så jag och Anders fick glo lite på tv under tiden tills dess hon kom tillbaka.
Och det hade tydligen gått bra i en trekvart ungefär då Orion hade sovit i vagnen men sedan hade det blivit protester när han vaknade upp och vi hörde lillen ändå in i lägenheten när hon var i trapphuset.
Men Orion var faktiskt på väldigt gott humör utöver det igår och mer munter än vad han brukar vara så också bebisar har sina bättre och sämre dagar.

Nu ska jag ta något att äta.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Skönt att d flyter på :)