fredag 21 maj 2010

Sköna fredag!

Det har väl inte blivit lika flitigt med bloggandet på sista tiden men faktum är den att man har så fullt upp med ingenting ibland när man har barn och man hinner inte ens sitta några längre stunder vid datorn.
Gårdagen var inaktiv för då var det så varmt ute att man bara gick runt och var trött.
Orion har haft problem med magen och är väldigt trög med bara en bajsblöja på 3 dagar.
Har testat lite husmorsknep och blir det inte bättre snart så får jag söka vård.
Det är ersättningen som varit boven i dramat men igår så blev det tyvärr en del ersättning trots det för av någon anledning så protesterade han att ta tutten men nu går det bra igen.
Håll tummarna för att Orion bjuder på en redig blöja snart!.

Idag har vi varit i Järna trots värmen och handlat lite och det gick bra och vi var noga med att hålla Orion och barnvagnen på de svala ställena vi kunde hitta så han sov den mesta delen av äventyret.
Orion har börjat bli så duktig att åka bil och vagn och han har inte protesterat åt någotdera när vi åkt någonstans eller tagit en promenad.
Och nu blir det grillning, gud vad gott! ska spara lite åt min make som kommer hit ikväll...åh så jag har längtat och saknat honom och nog tror jag att Orion kommer bli glad av att se sin pappa igen.
Och jag får avlastning på nätterna, gud så skönt.
Och imorgon åker vi hem till Alvesta igen och det känns lite trist för det komer nog ta några månader innan jag åker upp hit igen men jag planerar att ta en semester mer Orion och eventuellt Anders om han inte jobbar i Sundsvall hos min mormor och morfar och mor min.

Återkommer på söndag!.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Mmm, skulle va najs å ses i S-vall i augusti =) Kram