torsdag 3 juni 2010

Några fler moln..

..ser vi på himlen men det är fortfarande vackert väder ute så jag ska försöka piska lite på både mig och Anders att ta en promenix in till Alvesta sen, nytta nytta!
Måste säga att vi har varit väldigt duktiga med att hålla oss till nyttig mat sedan jag kom hem och inga onödiga inköp i form av socker men och andra sidan är det inte jag som är godisgrisen i denna familj och Anders har lovat att försöka hålla nere på sockret han med för min skull.
Det kanske låter konstigt men det är inte så att jag förbjuder honom att mumsa i sig så bäst han vill utan för att jag inte ska bli sugen då man lätt kan bli det som mamma till Orion när man har fullt upp och glömmer bort att äta ibland och finns då godis i närheten så är det lätt att man väljer det framför något som är lite mer nyttigt.
Jag tror ibland att jag är räddningen för Anders kropp då han bara äter micropizzor och vetelängder när jag är bortrest.
Vi har förresten börjat packa och jag kan inte säga att jag är direkt överförtjust i det....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är som äter nyttigt!
Packningen kanske också är bra för figuren?
E