onsdag 4 augusti 2010

Frukost!

Så körde jag med en hel portion gröt och lite mosad banan till frukost till Orion för han vill mer och mer äta fast mat istället för ersättning och det går ner kan man lugnt säga!
Ersättningen får man nästan pressa i honom för att han ska äta upp allt.
Men så har vi det där med den onda magen...nu vet jag att han tål vissa saker men havrevälling går bort...

Igår hämtade jag förresten ut ett paket från Orions morfar som innehöll lite spännande till Orre såsom en Bobby-bil som han kan ha kul med när han är lite äldre, en heltäckande haklapp, skål med sugpropp och en låda med klossar plus lite kläder.
Farmor Ann-Sofi hade också med sig kläder till Orion och det är så himla snällt när folk vill hjälpa till!

Och nu MÅSTE jag skärpa mig med godsaker för egen del för annars kommer det snart bli en fälla jag hamnar i.
Nu försöker Orre frenetiskt suga på vardagsrumsbordet...är han inte för festlig?

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Hehe.. Orre, vilken guldpropp!!