torsdag 12 augusti 2010

Jag blir galen...

...på detta hemska mobila internet vi har!!!
Segt går det och inte kan vi säga upp abonnemanget förrän om ett år och inte har man råd att betala både fast bredband och sedan ett som man inte ens har någon nytta av...den enda lösningen på detta skulle vara om någon ville överta detta abonnemang men det verkar lättare sagt än gjort.
Medan jag lugnar ner mig över detta så kan jag berätta att min fina Monstera har flyttat in till sovrummet för att slippa bli stympad och torterad av den lilla terroristen Orion som verkar ha det som livsmål att ta död på den stackars plantan.
Inte brukar jag känna sympati för plantor men nu gör jag det när jag ser dess fina blad istället i Orions små händer än där de hör hemma.

Och Orion sov länge idag vilket antagligen beror på gårdagens aktivitet och det tackar jag för!
Idag skulle vi ha åkt till Braås och hämtat kräftor att koka men det får bli imorgon och istället ska vi (eller bara Anders..vi får se) göra ett besök hos Anders mormor och hämta en stor gryta till kräftorna och sedan hjälpa henne med att städa lägenheten.
Det var ett tag sedan hon fick träffa Orion så jag funderar på att följa med men vi kanske blir i vägen om det ska städas för fullt...


2 kommentarer:

Anonym sa...

testing testing...

Moster Fia sa...

Jaa, har oxå d bredbandet, dyrt å segt.. Men man får ju ha kvar d t våren..
Fina bilder p Orre, pigg å glad ser han ut :) Å väldigt oförstående t att han inte får plocka bladen ;)