måndag 16 augusti 2010

Så lyckligt lottad..

..att jag har min lilla underbara familj! Orion är världens finaste lilla kille och han är så välmående och glad!
Visst det kan vara jobbigt med sömnbrist och vaknätter och tidiga mornar men det går väl över någon dag och vi kommer få sova igen.
Min lilla gris är min skatt och han slutar aldrig att förvåna mig, redan har han börjat ta nästa steg och ställer sig upp med stöd av möbler även om det är vingligt och han tappar balansen snabbt.
Igår försökte han ta sig upp i vår säng där jag och Anders låg och bara att se sådan vilja och tåga i honom får mig att undra vem han kommer att bli?
Jag undrar om han kommer förbli en viljestark liten Oxe eller om han kommer bli en totalt annan individ när han blir äldre?
Inga svar kommer vi förrän den dagen han är en vuxen karl och resan dit kommer att bli så spännande!
Och Anders slutar inte heller att förvåna mig och min kärlek till honom bara växer för varje dag som går, han är enligt mig världens bästa livskamrat och pappa.
Sedan att jag själv har dåligt självförtroende och inte kan se det bra jag gör i något är en annan femma och det får jag jobba på.
Men de senaste veckorna har varit tunga och jag har känt mig omotiverad och trött men jag hoppas att det känns bättre snart och att jag får lite mer styrka i både själ och sinne.

Nu har jag skrivit av mig om det och nu till gårdagen som var jättemysig:
Det var ganska stillsamt men vi beslutade att för att vi skulle ta oss ut på en promenad och vi utforskade ett område som varken jag eller Anders kände till genom en skog och helt plötsligt så var vi vid ett ställe som heter "Grythyttan" som har både Café och aktiviter så vi tog en fika och sedan fortsatte vi att utforska tills vi hittade en väg som ledde tillbaka till Hovshaga.
Nu kanske inte det var något spännande för någon att läsa men för oss var det hur kul som helst, det är så härligt när man ger sig ut utan något mål och hittar små guldklimpar på vägen.
Sedan blev det hem och göra middag, för vår del blev det Kyckling med jordnötsås och nudlar och för Orions del Lasagne med lite päron som efterätt.
Och kvällen avrundades med filmen "There will be blood" som inte direkt är en feel good rulle men ändå väldigt bra.

Och idag blir det mindre roligt för om ett par timmar ska stackars Orion bli vaccinerad..usch och fy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sussi du är en bra mamma...skulle tro att 99 procent av småbarnsföräldrarna är trötta och känner sig otillräckliga ibland.
Idag är jag trött o seg pga mitt nattjobb. Att inte sova ordentligt är jobbigt för alla, helt naturligt.
Hoppas vaccinationen gick bra.
Kram E

Moster Fia sa...

Ja sömnbrist gör mig grinig å less med :P
Jo Orre är en väldigt framåt liten kille. Verkligen spännande å se hur han kommer utvecklas. Tror att vissa karaktärsdrag börjar visa sig tydligt redan i denna ålder. Jag var t.ex. väldigt morgontrött redan som knodd, vilket jag ff e, haha.. Hett temeperament hade jag tydligen oxå..