söndag 26 september 2010

Sen uppdatering..

..men nu kommer det!
Japp var ska man börja...Sofia kom hit i onsdags och på torsdagen så tog vi oss en promenad mot kvällen och glodde på "Harry Brown" och åt diverse onyttigheter.
Och på fredagen så klippte fia håret på förmiddagen och sedan bar det av till Samarkand för att handla lite och efter det åkte vill till Kronoberg Slott som är en gammal fästning och hur cool som helst och skogarna runt om i området var som tagna ur en fantasifilm..jag älskar verkligen lövskogar och deras mystik.
På kvällen så åt vi hamburgare och jag kommer ihåg att jag var osocial och spelade poker.
Ja och sedan på lördagen så hade vi ett litet familjekalas för att fira Anders och vi gjorde en skitagod sallad med kyckling och pasta (tacka pappas flickvän för det receptet).
Gästerna kom runt 16 tiden och Anders fick både presentkort av bror Nicklas och en skattkista av bror Jonas proppad med chokladpengar, alkohol, krukväxter och trisslotter!
Sedan blev det tårta för hela slanten tills ingen orkade med att få ner något mer.
Och Orre showade för flickorna och var en riktig liten charmör och han var väldigt pratglad igår..."Ba ba ba ba ba!" säger han.
Anders fick förresten en käpp som symbolik på att han börjar bli en gubbe fast Orion har mer glädje av den käppen just nu än vad Anders kommer ha i 40 år framåt, han stoppade den i munnen och ställde sig emot den och kastade den av och an!
Orion är bra på att underhålla det må mamma säga och uppmärksamheten älskar han med.
Ja efter att alla hade gått hem glodde vi på en film vi hade hyrt, "Hierro" heter den och är en spansk rysare..dock tyckte jag personligen att den var ganska tam och tråkig.
Nu har Sofia åkt vidare till min mor (som jag också väldigt gärna vill träffa ganska snart) och jag får hoppas att hon har det trevligt däruppe!

Pussa Alice från mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att ni har haft det så trevligt!
Orre verkar vara sig lik...
Hoppas också på att kunna besöka er snart, det känns trist att vi bor så långt ifrån varandra...
Kram E

Moster Fia sa...

Ja tack för en trevlig helg :) Jo Orre har mer charm än de flesta! En riktig tjejtjusare :)