söndag 3 oktober 2010

Tand på g!

Japp! nu börjar ytterligare en tand att titta fram i lilla Orres mun på överkäken....det förklarar ju varför han varit lite gnällig, dregglig och kinkig med maten.
Så inom de närmaste veckorna lär nog två nya tänder glänsa i Orions leende.
Och idag har det varit action för jag vaknade imorse och kände mig allmänt pissig och det antagligen på grund av pms så jag började glo runt på något att göra idag för att sitta i lägenheten och uggla hela dagen kändes inte direkt som det mest konstruktiva man kan göra..speciellt när man känner sig lite deppig och trött.
Så...vi åkte till Leo's lekland! det är ett ställe som har allt en barn kan tänkas drömma om, stoooora rutschkanor, hoppborgar, spel, bollhav och Café m.m men det bästa av allt en lekhage för bebisar!
Orion var i himmelriket, jag har aldrig sett honom som nöjd innan och det var helt magiskt för honom, jag blir så glad i själen när jag vet att Orion har det roligt, Anders för den delen med trots att jag inte lät honom åka i rutschkanorna eller hoppa i hoppborgen men han var nöjd med att spela lite flipper.
Och efter det åkte vi hem till Anders mormor Mia och hjälpte henne med att putsa lite fönster och åt lite potatis och köttbullar och tog en fika medan Orion sov mestadels av tiden helt utmattad av sin upplevelse på leklandet!

En mindre rolig nyhet är att Orions farmor Ann-Sofi ligger på sjukhuset sen igår då hon fick jätteont i magen och de håller på att ta prover för att se vad det kan vara för fel, jag hoppas innerligt att hon mår bättre snart och slipper dessa krämpor.

Nej nu ska vi ut och äta kvällsmat och sedan blir det till att byta blöja och trä på sig pyjamasen för lilla Orion!
Gonatt önskar vi er.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Oj oj, vilket äventyr!!

Hoppas An-Sofie kryar p sig snart.

Kram