torsdag 25 november 2010

Mardröm..

..Vi kom just hem från akuten med Orion efter ett par timmars vistelse där.
Och allt är bra, tack och lov...
Det var nämligen så att Anders höll på att byta blöja på Orion medan Orre lekte med en krämtub och när Anders tittade bort en sekund så for Orre av skötbordet och blev väldigt skärrad och ledsen och hans föräldrar fick panik.
Han grät i ungefär 10 minuter och sedan somnade han, det berodde inte på fallet utan att han redan var trött sedan innan för han har sovit dåligt idag och tog ut sig på all gråt.
Efter ungefär 20 minuter vaknade Orre och skrek och grät och var otröstlig så både jag och Anders blev väldigt oroliga (orolig är en grov underskattning, jag var ett totalt nervvrak).
Vi ringde 112 och de skickade en ambulans för att komma hit och kolla läget och det kändes som det tog en evighet innan dem kom hit men det handlade nog inte om så många minuter.
Väl när dem var här så kollade de honom och allt såg bra ut men vi åkte in för säkerhets skull.
Väl inne i ambulansen med Orion så blev han helt plötsligt sitt gamla jag igen och flörtade lite med ambulanspersonalen och var nyfiken på var han var någonstans och likaså på sjukhuset så var han en glad liten sparv och blev ännu gladare när farmor Ann-Sofi gjorde en visit för att kolla läget.
Vid den tidpunkten visste nog alla att det inte var någon skada skedd men vi väntade på att doktorn skulle komma in och göra en check på honom så att vi kunde åka hem i ro om att Orion var utom fara.
Och vänta fick vi göra...missade Orions kvällsmat och när vi kom ut i bilen så däckade han på en gång och väl hemma så sov han så djupt att han inte reagerade på att jag tog av honom overallen.
Usch och fy det var en så hemsk upplevelse och vi är lyckligt lottade att det slutade bra...det här får aldrig hända igen och det krossar mitt hjärta att ens tänka tanken, jag älskar Orion så otroligt djupt att jag går sönder när jag ens tänker tanken på om han hade skadat sig.
Efter denna pärs är jag extremt och ska gå och lägga mig, Nattinatt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack och lov att Orre är oskadd.
Många kramar...E

Moster Fia sa...

Oj oj oj!! E sååå glad att allt gick bra ändå.. Kram!