torsdag 30 december 2010

Bajs bajs bajs...

..och åter bajs, Orion har fått diarré igen och den här gången är det riktigt jobbigt för han skiter konstant och är illröd om stjärten och stackaren skriker som en galen när man ska byta blöja.
Det var ju bra tajmat, för två dagar sedan var vi på bvc och kollade hans eksem som han har i ljumskarna och runt snorren vilket tydligen är svamp så då ska vi ju behandla mot det men det går knappt nu när han bajsar minst en gång i timmen.
Sedan försökte jag lufta rumpan på honom ett litet precis innan jag skulle sätta på honom en ny blöja och lät honom krypa naken men då sket han på golvet istället.
Urk Urk Urk, mardröm är vad detta är.
Vi har köpt in semper droppar som innehåller goda bakterier, proviva och ger honom risvälling och morotspuré så jag hoppas att det hjälper lite annars blir det väl ett till besök till vårdcentralen
Jag blev också rådd till att bara använda olja när jag torkar rumpan men det funkar också lagom bra, de två sista gången har han varit så vild och gapskrikit så jag har sköljt rent honom under kranen och det verkar han inte tycka är lika obehagligt.
Usch fy och usch så trist det här är och stackars lilla Orion som måste gå igenom detta, det är så synd om lilla grabben.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars...synd om lillen.
Kram E