fredag 28 januari 2011

Lösningar på g.

Idag har jag varit hos gynekologen och fått "lyckopiller" som jag ska testa att knapra under dagarna då jag har PMS och det skulle vara väldigt skönt om det funkar.
Först snackade hon om p-piller men efter att ha pratat med mig ett tag så tyckte hon att jag skulle undvika det eftersom jag verkar väldigt känslig för hormonförändringar.
Sedan kanske det blir så att jag sätter in en spiral..vi får se!
och eftersom att sushirestaurangen låg precis bredvid kliniken så köpte vi med oss lunch hem och for vidare för att köpa morfar Johns födelsedagspresent vilket är ett blått litet piano!
Eftersom Orion är så liten detta år så har vi redan gett honom det och han älskar att ställa sig och plinka på det, det är ingen ljuv musik han får till det än men det är en änglakör för öronen om man jämför med hans skrik!
Och nu sitter jag här med en färg i håret som snart ska sköljas ur och bara njuter för det är nämligen så att vi fixade barnvakt åt Orion ikväll och Anders är och jobbar.
Varför vi skaffade barnvakt är för att jag har varit otroligt trött den senaste tiden och haft ont i kroppen så jag behövde få lite avlastning.
Förövrigt ska jag besöka läkaren på måndag för detta då jag börjar bli lite orolig..jag har haft ont i bröstet precis vid hjärtat och i armarna och benen och ryggen.
Antagligen är det väl bara stress..får jag hoppas.
Jag har tagit tillfället i akt att fara ner på stan med bussen och köpa Orions presenter ifrån oss också men det tog inte så lång tid så jag har fått pusta ut lite.
Just det! jag höll på att glömma...igår gick jag ner till Centralen och gjorde en ansökan till utbildningen jag vill studera och de kommer höra av sig någon gång vecka 8.
Inga garantier fick jag men det ser ljust ut!

4 kommentarer:

Moster Fia sa...

Tjena!

Hårfärg..? Du som skulle va blond nu..? ;)

Orre ett år, stora lill killen! :)

Kram

Anonym sa...

Hoppas du kommer in på utbildningen!
Skönt med barnvakt...
E

Lilla familjen! sa...

Sofia: det är en blond toning!

Anonym sa...

Hoppas jag med. Har du tagit några nya bilder av Orion. Kan du ta en bild av honom vid pianot så jag får se hur det och han ser ut.
Kram från Maria och mig