söndag 27 mars 2011

Sitter här..

...med en liten glad skit som jagar min kaffekopp, Anders arbetar och jag ska storstäda idag så att det blir gjort.
Lite snabbt om vad som hänt de senaste dagarna:

På fredagen så var jag nere och handlade lite kläder, jeans och tröja till mig själv och lite byxor och tröjor till Orion, har köpt en hel del nu men det behövs en hel del mer...gah!
Efter det så gick jag till skolan och antecknade lite sedan ringde telefonen och det var förskolan som berättade att Orion var sjuk i feber och då fick Anders hämta upp honom.
Dock var det inte så allvarligt och han piggnade till snabbt efter att han hade kommit hem så Anders och Orion åkte ner till stan och hälsade på mig på kursen.
De andra studenterna hade gjort massvis med våffelsmet som skulle stekas så Anders och Orion fick äta våfflor!
Som vanligt så charmade Orion i sin omgivning och var så gullig och snäll..om än blyg!
Efter att vi hade tagit farväl till mina kära klasskamrater för helgen så åkte vi till Sibylla så att Anders fick köpa en kebabtallrik till bra rabatt och Orion smarrade på det med!
Och som vanligt så åkte Anders till jobbet så att jag och en trött och hängig Orion var hemma på kvällen.
Ann-Sofi kom över en snabbis lite senare på kvällen och då satte sig Orion till ro i hennes knä och somnade!
Ja och sedan hade jag lite ångest på kvällen därav det tidigare inlägget men det gick ganska snabbt över.

Igår så fick Ann-Sofi ett stort projekt av oss att ta hand om Orion en hel dag för jag och Anders åkte ner till Malmö på möte!
Orion hade frisknat till och var glad hela dagen så det gick jättebra för Farmor och bebisen...det är tur att de gillar varandra så mycket!
Det var skönt att få åka på en liten resa men mot kvällen saknade jag min lilla grabb så det kändes skönt att få komma hem igen och natta honom.
Skåne är så himla förresten, jag måste få åka dit på sommaren!

Ja det är så det har sett ut denna helg, hur har er helg varit?
Jag hoppas att ni får en fin söndag och ser till att försöka vila ut lite!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är fint att det hänt så mycket bra saker, tur att det inte var nåt allvarligt som hänt...
Igår var vi på våffelkalas hos Hasse o Cerstin.
Idag tar vi det lugnt med en skön långpromenad.
Alla mår bra här.
Kram E