onsdag 10 mars 2010

Ägg blir det till frukost!

Usch natten var inte så jätterolig..vi försökte lägga Orion i vaggan samtidigt som jag skulle gå och lägga mig men det gick inget vidare, och utför gick det därifrån så Anders fick gå runt med honom ett bra tag innan han kunde komma till ro.
Och inte är jag direkt piggare idag.
Men som sagt..skam åt den som ger sig.
Dagens ros går till Anders för sitt tålamod och sin empati för en övertrött mamma och för att han tar så god hand om Orion när han är orolig.
Folk säger att man sover djupare när man ammar för att ta igen den sömn man missar....det känner jag inte av just nu kan jag säga.
Men men! egentligen ska jag inte klaga, jag har så mycket mer än många andra i min situation har och får mer sömn än somliga nyblivna föräldrar och Orion är världens snällaste lilla plutt utöver de timmarna som han är orolig på nätterna.
Sedan fick Anders upp lampan över skötbordet igår! yay! så nu kan man faktiskt se vad man håller på med när man byter på Drakprutten.
Vi tog också en sightseeing i Alvesta med bilen och det var väl mysigt om något då Orion fick göra det han gillar bäst och det är att sova.
Ska försöka ta mig ut på en promenad idag iallafall så man får lite dagsljus på sig..det har inte blivit så mycket sånt tidigare under vintern när jag var i slutstadiet av min graviditet så jag måste ta igen lite nu när jag dessutom har en barnvagn att nöta ut!.

Inga kommentarer: