tisdag 9 mars 2010

Gurgel.

För och främst vill jag gratulera Orion för idag fyller han 5 veckor! Hurra Hurra för den stora killen!.

Natten var väl inte värre än någon annan direkt men däremot så var mitt humör det eftersom jag knappt hade fått sovit något alls natten innan...och jag vet att det är så det kan vara men inte är det roligare för det.
Fast det löste sig till slut och Orion sov i sin vagga flera timmar framtill efter 8 snåret någon gång.
Men det säger jag inget om..det är hans och min tid nu som jag älskar!.
Han brukar vara uppe och pigg vid den här tiden men just nu ligger han och sover.
Sedan verkar det som om jag äntligen hittat en nappsort som han faktiskt gillar! han spottar bara ut den när han är hungrig och fått nog och det är så skönt eftersom han har ett sånt sugbehov ibland och det är inte alltid man kan vara närvarande med tutten varje gång han börjar skrika för att han vill ha något att snutta på.
Så vi har gjort framsteg! tjiho!.
Det ser ut att vara lika fint ute idag som det var igår så jag tror jag ska ta mig ut på en liten promenix senare...sedan ska jag tjata på min älskade make om att han ska hänga upp en lampa ovanför skötbordet.
Förresten så börjar jag bli sur på vår hyresvärd.
Vi kontaktade honom för över 3 veckor sedan eftersom ljuset i vår kyl inte funkar och det inte finns något varmvatten ibland plus att man inte kan få ner temperaturen på vattnet i duschen på under 38 grader och sedan hade vi lite andra frågor och han sa att han skulle komma och prata med oss om det i vecka 7 när han var här på besök.
Men inte såg vi skymten av någon hyresvärd så vi har kontaktat honom igen för någon vecka sen men nej..inte har han hört av sig.
Nu har vi fått reda på att vi ska betala ännu höra hyra från och med i juni och jag undrar för vad när vi inte ens har en fullt fungerande kyl eller dusch.
Sedan har vi hur mycket oanvända utrymmen i det här huset men inget barnvagsrum och det är inte så jättekul att dra in barnvagnen i lägenheten hela tiden speciellt när det är så blött och grusigt ute på vägarna.
Så nu ska vi kontakta en dam som bor här som ska kunna hjälpa oss när inte hyresvärden finns att nå (han bor i Danmark.) och jag hoppas att vi kan få lite respons den här gången.
Ska också skriva ner min förlossningshistoria innan det mesta flyter ut ur minnet så jag kommer publicera den förr eller senare.
 
Ha en mysig dag!

1 kommentar:

Andrea Femerstrand sa...

Grattis till napp-matchmakingen och på 5 veckor gamla Orre! ;D

Desvärre tråkigt med hyresvärden, håller tummarna för att allt löser sig där!

Kram, kram :)