måndag 15 mars 2010

*Gäsp*

Good morning folks!

Har faktiskt varit uppe 2 timmar själv men Orion har tjurat lite tills nu när han tagit en paus i bärselen.
Han är vaken och pigg vid 4 när Anders kommer och lägger sig men nu sover han iallafall när Anders är uppe på nätterna om än i bärselen, men det är ju mycket bättre att han sover än är upprörd sedan är han glad, hungrig och pigg när jag tar över.
Igår så åkte vi på våffelfikat och det var verkligen jätteskönt att få komma ut lite och goda våfflor var det minsann och trevligt sällskap!.
Fast Orion var lite orolig och sov inte på hela tiden utan höll låda med jämna mellanrum men väl ute i bilen så somnade ha när vi sedan begav oss till Orions farmor och hemma hos henne sov han minsann nästan hela tiden och så gjorde Anders och det var väl bra det då han ska stanna uppe med bebis halva natten.

Vi har dessutom det också fått jättefina kläder till Orion av Anders svägerska Hanna (Hon får i framtiden bli refererad som tant Hanna) och boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson.
Den här helt fantastisk..jag kommer ihåg att vi hade den boken hemma när jag var liten och att jag tittade ganska ofta i den och kunde inte riktigt förstå vad bilderna egentligen föreställde...ja det var såklart innan jag hade lärt mig läsa.
Man blir rörd när man ser bilderna och läser den boken och inser att Orion var så liten och att han överlevde alla pärser som man går igenom därinne.
Min lilla vinnare!.
Tusen tack hälsar hela familjen!.




1 kommentar:

PelleP sa...

Vi delade dygnet i två. Jag var vaken om natten och Kristin om dagen. Oskar var vaken hela tiden. Nej, igentligen inte, men han vaknade så fort vi försökte att lägga honom i sängen. Så länge jag gick runt och bar på honom så gick det bra.