söndag 14 mars 2010

Livet var en schlager!

Ja då snackar vi självklart om gårdagen och Anders behov att se finalen av melodifestivalen.
Själv är jag inte direkt en beundrare av detta jippo men det går absolut att se på det en gång per år (om man inte räknar själva Eurovision Song Contest.)
Rätt låt vann, hon är verkligen duktig den där Anna.
Orion var på glatt humör igår med och det var trevligt att farmor hans kom över och hon tog dessutom med sig ett munstycke till vattenkranen så att det bli lite trevligare att diska utan att halva diskvattnet ska hamna på kläderna.
Själv så fick jag gå upp vid 4 imorse när Anders gick och la sig för nej inte ville Orion sova inte! han var pigg och ville vara vaken ett litet tag tills nästa amning.
Men jag fick iallafall någon timmes sömn med honom nu på morgonen och den timmen behövdes verkligen.
Nu har jag energi för att möta dagens bravader!.
Vi har fått en inbjudan från Mats och Cissi om att komma över på våffelfika idag och jag vill jätte gärna åka dit och hälsa på vara lite social så jag hoppas att Anders känner sig pigg nog.
Innan jag fick Orion så kände jag inte alls samma behov av att umgås med andra men nu tycker jag verkligen att det är jätteroligt att åka bort och fika eller när folk kommer hit.
På tal om det så kommer min syster Sofia hit på onsdag och stannar ett par dagar och det ska bli jätteroligt!.

Förresten så bad jag Anders att köpa chips igår och det gjorde han..men jag mådde illa på kvällen och då passade Anders på att äta upp allt så när jag mådde bättre så var påsen helt tom!.
Jag vet att ni som känner honom känner igen det beteendet...vad ska man göra? funderar på att skaffa en blomspruta med vatten som är smaksatt av paprika som jag kan spruta på allt gott som jag också vill ha en munsbit av.
Sicken gris han är, men han är trots det totalt underbar och man kan inte låta bli att älska honom.

Nej snart dags för en dusch!.

Inga kommentarer: