tisdag 16 mars 2010

Hipp hipp hurra!

Grattis önskar vi Berndt för idag är det hans 60-årsdag! jag hoppas att ni hade en jättetrevlig kryssning och att du får en trevlig födelsedag med något smarrigt att äta.
Sedan så har Orion 6 veckors jubileum! hurra hurra hurra! och det firade Orion nyss med att skita ner sin blöja totalt så att det rann över när mamma skulle slänga den rakt ner på skötbädden.
Så visar han sin uppskattning för sina 6 veckor i detta jordeliv, Skitunge är verkligen ord kan man lugnt konstatera.

Natten var väl lite jobbig för Anders del för Orion hade tydligen varit grinig från 00:30 till 3:30 när jag vaknade av Orions tjureri.
Fast det visade sig att det var tutten han ville ha.inte napp och ingen ersättning dög men när han fick amma så somnade han och sov några timmar med oss i sängen och det är faktiskt skönt och jag känner mig någorlunda pigg.
Dock så känns amningen fortfarande problematisk och frustrerande speciellt de stunder jag är trött och han bara smackar och smackar och får i sig massvis med luft.
Sedan börjar han bli tung och jag kan inte hitta en skön position när jag sitt-ammar utan att spänna mig.
Jag funderar att ringa amningshjälpen och se om jag kan få något gott råd därifrån som kan underlätta för mig.
Jag vill inte att amningen ska bli en jobbig och negativ upplevelse som jag måste kämpa med utan om det skulle bli så att jag till den grad känner mig helt uppgiven så får jag börja titta på andra alternativ så som att pumpa ur och ge på flaska..även om jag verkligen vill att amningen ska fungera så vill jag inte att det ska bli en ond cirkel för både mig och Orion.
Jag tror inte att det blir bra för Orion heller om jag sitter och mår dåligt när han ska äta.
Men han och jag får kämpa vidare lite till och se om vi kan få det att fungera lite bättre.

1 kommentar:

Moster Sofia sa...

Hoppas d löser sig...