torsdag 25 mars 2010

Lilla snutten..

Orion är så otroligt gullig och han gör verkligen framsteg varje dag, igår såg man att han blivit mycket skarpare i blicken och hängde med ännu mer i våra rörelser.
Jag trodde inte att jag skulle klara av att gå upp imorse utan låg som en klubbad säl i sängen tills Orion praktiskt taget klöste på mig för att visa att han inte tänkte nöja sig med att ligga och mysa efter amningen.
Vi fick ett ryck igår och åkte in till Växjö för att hämta ut mitt nya ID-kort och sedan drog vi till Willys så jag fick handla lite medan Anders gick på en promenad med Orion i vagnen.
Det är ganska skönt att få lite egentid, även om det bara är ett litet tag i en trång mataffär med för mycket folk.
Orion satt och sov mesta delen av tiden när vi åkte runt och det är skönt, visst man dör inte av att han tjurar till heller men barnskrik är en stressfaktor i sig och man kan inte göra lika mycket för att trösta medan man åker bil.

Har fått min Manduca också! den är hur fin som helst!.
Har dock ej testat den än då jag var så extremt trött igår kväll efter allt stånk och stön och tidig morgon.
Eller ja....vi gjorde ett försökt med Anders men Orion skrek som en stucken gris och ville inte alls samarbeta när vi skulle ställa in den så vi sket i det och testar senare idag istället när Orion (förhoppningsvis) är lite mer samarbetsvillig av sig.
Så tack igen mamma och fia för den fina gåvan!.

Idag ska Anders möta upp med sin broder Jonas för att byta ut vår soffa som brakade ihop tidigare i år.
Det är två plankor undertill som gått av när vi suttit i den och det är patetiskt dålig kvalitet med tanke på att vi bara hade ägt den i drygt 2 månader när det hände.
Och nej..så feta var vi inte även om jag var höggravid.
Skäms på er JYSK! och sedan så såg jag att den var annonserad som en kvalitet soffa i deras senaste reklamblad....pffft.
Vi tänker hursomhelst byta ut till en likadan och hoppas att det bara var ett undantag hur dålig just den soffan var som vi köpte, visst det finns snyggare soffor där om man vill lägga ut mellanskillnaden men det har vi knappast råd med just nu plus att den här soffan är bra då man kan torka av den väldigt lätt och eftersom den är såpass billig så går man inte under om det blir en permanent fläck någonstans.

Så spännande är vår vardag för närvarande!

(Ps. Telias mobila bredband gör mig galen!.)

Inga kommentarer: