onsdag 24 mars 2010

Less!.

Usch det är så jobbigt när man hör från folk "Kan det bli ännu värre?!?" eller "Mina barn skrek aldrig såhär mycket".
Känner mig så ledsen och misslyckad när jag hör sånt fast jag vet att det inte är mitt fel, eller som att mitt barn skulle vara sämre än någon annans? vet att det folk inte menar så men det är inte direkt kul att höra sånt när man själv står med den här skiten upp till knäna och han skriker och är ledsen.
Ser folk ner på mig? tror folk omkring mig att jag är en dålig mamma? jag gör så gott jag kan för att han ska vara lycklig.
När andra människor säger "Oj! ska han skrika sådär mycket?" hur tror folk det känns att höra sånt? kul? nej man mår bara skit när man hör det.

Orion har dessutom fått för sig att skaffa sig en SÄMRE teknik när han ammar så nu har han inte ens ett riktigt sugtag längre utan i princip spottar halvt ut bröstvårtan mellanåt.
Och han rapar inte!.

Usch vad ledsen jag känner mig, vill bara gråta just nu.
Önskar jag hade någon att prata med men Anders ligger och sover...han fick bara sova några timmar igår så jag ska inte hålla på och väcka upp honom.

Sedan så har internet börjat krångla igen! ARGH!.

6 kommentarer:

Lina Ekesrydh sa...

Har ni ingen amningshjälp där ni bor? =) Tänkte på greppet där! Devin han var också svår med de så jag var tvugen att börja med ersättnng tillslut.

Lilla familjen! sa...

Hej! jo jag var på amningsmottagningen för en vecka sen ungefär så jag har redan fått det konstaterat att han är lite "lite lat" men det har blivit sämre nu :/ dock verkar han äta så han blir nöjd..

Anonym sa...

Det är olika hur mycket småbarn skriker.Det är kanske en klen tröst när han skriker så mycket men jag kan garantera dej att det blir bättre med tiden. Spädbarnstiden är kort och om något år kommer du att minnas det som var bra och glömma skrikandet. Det är bara att ha tålamod och ta dag för dag.
Orion är ju annars frisk o stark så det är nog bara så att han har ont i magen vilket är vanligt bland spädbarn och ingens fel.
Kram Mormor E

PelleP sa...

Vi vet precis hur ni har det. Håll ut! Det blir bätre til slut även om det kan kännas hopplöst imellanåt!
Jag och Kristin gick bara och väntade på at han skulle bli 18 år så vi kunde kasta ut honom och få sova! ;)

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anders sa...

(edit)
Hehe har jag oxå tänkt ;P

Dock måste jag ge min underbara fru en eloge för att hon lät mig sova ut idag. Visserligen så brukar jag få tillräckligt med sömn, men var extra skönt idag. Men ser fram emot när Orion kan sova hela natten utan att man behöver sitta med honom i selen. Har lagt ner honom tre ggr i vaggan nu, och varje gång så vaknar han av det och börjar grina efter 5 min... blä