fredag 12 mars 2010

Nu känner jag mig på lite bättre humör.
Orion har varit gladare och sovit en hel del så vi har fått lite lugn och ro.
Jag och lillen invigde hans nya overall och den passade jättebra, finns utrymme att växa i också men samtidigt inte för stor.
Jag ska ge amningsnappen ett försök till, testade den tidigare idag när jag ammade och han verkade inte svälja lika mycket luft men ja man är väl lite bekväm av sig.
Jag får se om det är något att hålla sig till helt enkelt eller om jag får försöka med något annat.

Såhär ser man ut idag:


















Förresten så undrar man om hundägare tycker om hundbajs lika mycket som sina hundar, det ser verkligen ÄCKLIGT ut vid vägkanten nu när snön börjar smälta.
Det som göms i snö kommer fram i tö..detsamma gäller för alla rökare som bor här i området som stått och rökt precis utanför porten och sedan kastat hundratals fimpar i snödrivorna som kommer fram nu.
Det är inte trevligt.
Och vad jag har förstått så är jag inte den enda som tycker att gammal hundskit och fimpar inte är det mysigaste som finns att bevittna när man går utanför dörren.
Men men jag gissar att extrem lathet och bekvämlighet går före trevnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr är det inte de "skyldiga" som får städa upp utan det blir fastighetsskötarna som får det nöjet varje vår.