söndag 28 mars 2010

Så skönt...

När han sover.
Igår gick jag runt och kände mig aptrött i hela kroppen och huvudet som jag inte gjort på länge och tyckte det var hur konstigt som helst eftersom jag hade ätit och sovit helt ok.
Men så kom åskan och då förstod jag varför.
Åska i slutet av mars?! det är inte värst vanligt..hade det inte varit för blixten precis innan dundret så hade jag trott att det var tredje världskriget som brutit ut.
Det hände inte mycket igår, Orion var på ganska bra humör hela dagen och ville mest bara vara vaken och prata med mamma och pappa.
Vi har förresten fått en bokhylla och barnböcker i massor av Anders mamma så jag ägnade en bra stund att få upp allt, men bra blev det och nu lider vi verkligen ingen brist på böcker att läsa för och med Orion!.
Sedan kom Anders vänner för att spela rollspel och det var i princip då jag hissade vitt flagg och gick och la mig...så trött var jag.
På natten däremot så kom Anders in med en riktigt ledsen Orion som var så orolig och antagligen hade magont så då fick jag ta över så Anders skulle få sova.
Nu har Orion nästan sovit hela morgonen i sträck med några pauser för mat då, jag tror han helt enkelt var väldigt övertrött inatt när killarna var här och spelade.

Nu ska jag försöka stoppa i mig något att äta, har inte mått så bra de senaste dagarna och jag måste börja ta hand om mig själv lite bättre för annars kommer jag inte orka med..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg på TV att det åskat kraftigt runt Växjö.
Ovanligt i mars...

Hoppas vädret blir soligt,du behöver ljus efter att ha suttit inne denna långa vinter. Gå ut o andas in den friska vårluften...
Kram mormor E

Moster Sofia sa...

Ja d e int lätt som en plätt m en Orre liten å lätt, men när lillen e glad då en han mätt!