måndag 29 mars 2010

Äckel päckel väder.

Vädret har verkligen varit dåligt de senaste dagarna så man har inte ens lust att glo ut genom fönstret, än mindre gå ut..jag vill ha tillbaka solen och värmen som var förra veckan!.
Jag får helt enkelt ha lite tålamod.
Det är så himla skönt när Orion somnar bredvid mig i sängen efter amningen så att jag får ytterligare sömn.
Han är så duktig där han ligger, helt still och fridfull och låter mamma drömma vidare.
Jag kan tänka mig att hans drömmar handlar om tuttar för än så länge är det just tuttar hans liv kretsar runt.
Och det kommer väl även bli så senare i livet med haha!.

Igår var en ganska skön dag faktiskt, Ann-Sofi (Orions farmor) kom över med fina gåvor i form av ett stavmixer-set och sedan ett fint vitt påskhjärta av fjädrar som jag nu hängt på dörren.
Det är så himla snällt när familjen hjälper till så bra med sådant som behövs eller kommer att behövas, tusen tack!.
Under resten dagen blev det mest till att slappa och småstäda lite.
Orion har varit så himla nyfiken och pigg de två senaste dagarna med gott humör och det är verkligen jättekul även om det kan bli lite mycket ibland och han blir övertrött.
Men bara på en vecka så har han gjort stora framsteg och utvecklats ytterligare.
Det här är så spännande!.

Även jag har fått lite mer energi efter att jag börjat dricka och äta mer och regelbundet och också försökt äta lite mer mat som har mer innehåll och all energi behövs verkligen nu när man har Orion.
Jag tror också att han är lite halvt evil eftersom han börjat att bajsa endast när jag har hand om honom, som nu så ligger han och krystar för fullt så det är dags att agera bajsupptorkare!.

Så länge fick jag njuta av mitt kaffe..

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Bra att han gör framsteg, å att tarmfunktionen funkar som den ska. Kanske kan bli bättre m skrikandet då, om han poopar oftare =P