tisdag 23 mars 2010

Sova vad är det?

Och framför allt, äta?! nej det duger inte för så fort mamma erbjuder så skriker Orion i höga skyn och blir minsann jätte arg på sin mor.
Och sova?! det är för veklingar!.
Nej jag sitter hellre och fiser med nappen i mun (som jag spottar ut en gång varje minut för att sedan vilja ha den igen.)
Och skrika! det är mitt favoritnöje!.
7 veckor gammal idag! grattis lilla skrikskrutten...för att fira detta ska vi till BVC på förmiddagen och pappa Anders vet inte att det är så tidigt vi ska dit så han kommer väl bli lagom glad när jag behöver väcka honom vid 9 tiden.
Varje natt är min man en hjälte som låter mig få sova ett par timmar helt ostört och det är en lyx som inte alla föräldrar får vara med om de första månaderna av sitt nya liv med en liten bebis.
Fast jag är väl inte mindre bra själv eftersom jag låter honom sova lika mycket sen som jag brukar få när vi byter av varandra, bortsett från dagar som den här när vi måste på viktiga möten tidigt på morgonen.
Men det går ju alltid att sova när man kommer hem.


Förresten så är min syster och mamma världens snällaste människor och ska hjälpa mig med pengar till en bättre bärsele! TACK! det behövs mer än väl verkligen kan jag säga då både jag och Anders får ont i ryggen av den vi har nu efter en kort stund bärande och så kan man inte ha det för tyngre kommer han att bli också.
Jag ska skaffa mig en manduca, det är en ergonomisk bärsele som är anpassad för att ge så mycket avlastning som möjligt för ryggen när man bär och den är också bättre utformad för barnet.
Man kan använda den till barnet är ca 3 år gammalt och inte bara på magen utan man kan också bära på ryggen.
Ska bli så skönt att kunna ta en promenad utan att behöva släpa med sig barnvagnen varje gång eller gå i skogen eller bara sno på sig selen sen när det blir lite varmare ute för att göra praktiska saker såsom att gå ut och hämta posten eller ta med sig honom i selen om man t.ex ska handla något.

Äntligen har han somnat till lite nu men jag vågar inte tro att han kommer sova en längre stund för han har inte ätit så bra inatt och kommer nog vakna upp och vara hungrig snart.
Det skulle vara så skönt om han kunde äta sig ordentligt mätt istället för att ligga och sparka och skrika vid bröstet, antagligen är det gaser för hans mage har kurrat en hel del nu på morgonen.

Återkommer!.

3 kommentarer:

PelleP sa...

Hjälte?? Två timmar?? Du måste värkligen kräva lite mer av honom!

Moster Sofia sa...

Ha ha, nu e hela tjocka släkten å kollar din blogg ;D

Lilla familjen! sa...

Pelle: Nja haha inte så bokstavligt ska man ta det, jag får väl sova minst 5-6 timmar för honom per natt.

Sofia: det är nog inte vår morbror utan Anders bror Per Olof, dem delar samma namn :)