torsdag 11 mars 2010

Suck.

Nej den här natten har inte varit rolig..det har varit 3 riktigt jobbiga nätter efter varandra nu och den här tog nog priset.
Orion började bli tjurig redan vid 19 tiden igår och har skrikit i princip hela tiden framtill nu.
Vet inte om han hade ont i magen inatt men han har legat och kämpat för att få ut lite luft nu på morgonen.
Usch vad ens humör tryter när sånt här händer, tröttheten och uppgivenheten sätter sina klor i en och man vill bara få lite lugn och ro..speciellt för Orions skull så han ska få somna.
Men vi har en tid på barnvårdscentralen så jag hoppas att dem kan komma med lite tips och råd på vad som kan göras.
Jag har läst att barn med magknip/oroliga perioder oftast har en period som är värre under ca 6-8 veckors ålder...nu är han förvisso 5 veckor men det kanske är det som håller på och spökar?.
Hursomhelst så kommer det gå över det vet jag, men det kan gärna få gå över förr än senare.
Jobbigt är det att amma just nu också eftersom han inte får sova några längre perioder så vill han amma oftare än vanligt.
inatt blev det säkert 5 gånger...
Sedan har vi Anders som får springa runt med honom och trösta honom mitt i natten när jag inte orkar mer efter han ammat flera gånger.
Jag låter honom få sova lite nu innan vi ska iväg som tack.

1 kommentar:

Moster Sofia sa...

Tufft, hoppas d löser sig m tiden!