torsdag 11 mars 2010

Gokväll!

Ett besök på barnvårdscentralen slutade med att vi utöver det åkte in till Växjö och köpte en ny overall till Orion för att han håller på att växa ut den han har, stora grabben!.
Inte undra på för han har gått upp nästan ett halvt kilo sedan förra gången vi var där..det ni!.
Nu kan jag gå runt och konstatera att jag har supermjölk i mina tuttar.
Vi pratade en del med sköterskan om hur vi ska gå till väga med amning och vi kom fram till att jag ska försöka amma honom ungefär var tredje timme (utan att stirra blint på klockan) så att han få bli lite hungrig mellan gångerna så att han inte snuttar bara för att han har ett sugbehov och får i sig mer mat och luft än nödvändigt för det trodde sköterskan på barnvårdscentralen kan bidra till hans oro.
Efter vi hade varit i Växjö så hälsade på hemma hos våra vänner Fredrik, Sessan och Alice där vi blev bjudna på kaffe och bullar.
Vi fick dessutom låna deras amningskudde och en bärsele så vi ska prova den och se vad han tycker om den.
Nu är Orion pigg och för tillfället glad efter att han sovit i princip hela dagen och jag hoppas att han är mindre orolig ikväll än vad han var igår kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske lillen har vänt på dygnet när han sover på dagen o är vaken nattetid. Små drakar kanske gör så...
Han blir nog en nattuggla o sjusovare he,he (finns fler i släkten)

Sofia sa...

Jo, e defenitivt ett släktdrag =P