lördag 3 april 2010

Go morgon!.

Idag blev det tidigt för Orion var först pigg och glad och ville inte försöka sova efter han fått mat och efter det blev han skitförbannad och skrek som besatt så jag fick gå runt med honom ett tag innan vi lyckades få en timmes sömn på soffan.
Efter det vaknade han upp med magknipsvrål och då fick jag lugna ner honom så jag kunde byta blöja och ge honom lite magmassage.
Det funkade och han fick ut lite luft men också en hel del kiss innan jag hade hunnit sätta på honom ny blöja så han kissade rätt upp i luften och ner på sig själv och sina kläder och såg belåten ut för en gång skull denna morgon.
Sedan blev det vrålskrik igen när jag bytte kläder...sedan blev det mat igen...sova lite...vakna upp med magknip igen och vråla lite till.
Så nu sitter jag här med honom i bärselen och den tycker han om när han har ont i magen och jag har iallafall kunnat fixa lite frukost och skriva lite här.
Dessa tidiga dagar när han får magknip är så jobbiga, snälla låt det gå över snart...

Nåja, idag ska vi in till Växjö och äta påskmiddag hos Anders mormor och det ser jag fram emot!.
Måste tyvärr väcka Anders den stackaren lite tidigare så jag hinner duscha innan, usch och fy vad jag tycker synd om honom. (fast och andra sidan slapp han med att passa Orion under hans vrålseans).

Det är verkligen jättevackert och mysigt väder! ut och njut om ni kan!.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Glad påsk gumman. njut du också

Moster Fia sa...

Nämen, lille Orion då, som en fontän hehe...