torsdag 15 april 2010

Morgonstund har guld...

Höll på att skriva ett inlägg imorse men hann inte direkt skriva klart för Orion krävde min uppmärksamhet så det får bli ett nytt och mer uppdaterat istället.
De senaste tre dagarna så har det inte blivit mycket att skriva för det har varit ganska fullt upp tills kvällstid och då har jag inte orkat sitta vid datorn så mycket.
Men men nu blir det till att ta igen!

I tisdags så planerade jag som jag skrev tidigare att klippa mig så vi begav oss in med barnvagnen på en promenad till Alvesta men alla frisörer vi gick till hade fullbokat så jag fick boka in en tid på onsdagen istället.
När vi ändå var inne i Alvesta så kände vi att det var tråkigt att bara gå hem igen så vi ringde våra vänner Fredrik och Sessan för att se om de kände för att vi kom över med lite fika och det välkomnades så vi umgicks hemma hos dem ett par timmar sedan begav vi oss hem och fortsatte kvällen hemma med att ta det lugnt.

På onsdagen så vaknade jag tidigt för Orion ville inte sova länge alls denna morgon så det var bara att gilla läget.
Hade bokat tid för klippning och vi åkte in mot eftermiddagen och det blev jättebra och jag blev nöjd! håret känns så mycket fräschare och lättare att reda ut.
Dyrt var det dock så jag får kolla om det finns billigare alternativ till nästa gång jag vill klippa mig.
Efter det så åkte vi in till Växjö för vi hade tid för samtal och det kändes skönt att få prata av sig lite om föräldraskapet och få lite pepp och bekräftelse.
Sedan drog vi hem till Anders mormor där vi träffade både henne och farmor Ann-Sofi.
Det blev lite fika och sedan begav vi oss hem.

Och idag så har gick var Orion lite snällare och sov framtill 8:30 och var på relativt gott humör fram tills kl 10 då Anders skulle väckas men det slutade med att alla 3 somnade i sängen istället framtill efter 12 snåret.
Idag hade vi första mötet med föräldragruppen och det var jättekul att få träffa andra nyblivna mammor som bor här i området.
En från mammagruppen var också där med sin dotter Sofia som är hur söt som helst!.
Man kan ju hoppas att man kanske kan umgås lite utanför föräldragruppen med några av dem.
Nu tänkte lilla familjen ta en liten runda med barnvagnen för det är så vackert väder ute och sedan blir det middag med laxpytt med sparris och kokt potatis!.

Höres senare!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Härligt att frillan blev bra! Kul att ni t.o.m. fått en rejäl sovmorgon å att mammagruppen känns bra :)
Kram!