fredag 16 april 2010

Sweet silence.

Inatt har vi sovit..tillsammans hela natten!.
Vi tänkte att vi skulle testa att lägga Orion efter han fått sitt nattmål runt 24 inne i sovrummet så att alla kunde sova samtidigt och det gick bra.
Det började med att Orion sov i sin egen vagga de första 1-2 timmarna sedan ville han upp till mig och amma lite och efter det så somnade han om.
Sedan blev det två amningar till och sedan så fick han sova lite i Anders famn.
Och vi fick sova till 8:30 allihop! det känns som en himla framgång.
Nu är det helt knäpptyst här i lägenheten så jag kan nog lista ut att killarna lyckats somna om igen.
Men jag är minsann pigg och glad just nu.
Idag hade vi tänkt byta till sommardäck på bilen och städa den eftersom den är jättesmutsig inuti.
Egentligen är jag bra sugen på att dammsuga och torka golven för dem är också lite halvsnuskiga även om det var bara lite mer än en vecka sen jag gjorde det sist så har det lyckats spillts saker på golvet som gör att det ser ännu mindre mysigt ut.
Men en sak varje dag känns faktiskt bäst så man inte tar ut sig totalt och jag kommer väl inte avlida av lite smutsiga golv.
(Det här är att tänka stort för mig för annars brukar jag få dödsångest och ta fram dammsugaren innan någon vet ordet av det.)

Orion mår bra och han gör framsteg hela tiden kan jag meddela.
Jag tror faktiskt att han var äldst i föräldragruppen om man inte ska räkna med den bebisen som var 3,5 månader men också var 9 veckor för tidig så han såg mer ut som en 6 veckors nästan av det lilla jag hann se.
Nu märker man mer och mer att han faktiskt är en liten människa som börjar bli mer och mer medveten.
Speciellt tycker Orion om att titta på saker och hans favoritställe i hemmet är badrumspegeln som har allt man kan önska sig för en liten bebis: Ljus, Spegel och färggranna saker att titta på!.
Sedan brukar han ligga och snutta på händerna så att det verkligen hörs och han blir mer och mer intresserad av babygymmet där han har börjat slå på leksakerna som hänger ovanför honom.
Han är min lilla prins och stora stolthet!.

Här kommer ett litet klipp från när Orion leker i babygymmet och sedan en bild från när vi var och hälsade på familjen Briggler och Orion övade på sitt handsnuttande:

 

1 kommentar:

Moster Sofia sa...

Jo han har verkligen gjort framsteg! Skoj d har vi varje dag, vi lär oss mer å mer :)