söndag 18 april 2010

Söndag.

Men det blir ingen vilodag idag för jag har lovat mig själv att storstäda.
Men just nu så sover Anders och Orion så sött tillsammans så jag passar på att blogga lite och glo runt lite.
Att en vulkan på Island skulle skapa så mycket problem det trodde man aldrig, fast saker och ting brukar lösa sig på ett eller annat sätt.
Sedan tror jag att de stora medierna såsom Expressen och Aftonbladet brer på lite extra som vanligt.
Igår så vaknade familjen och var väl relativt utsövda förutom Anders eftersom han stannade uppe till 3 men det får han skylla sig själv för.
När det led mot eftermiddag så åkte vi och tog en fika hos Anders kompis Jon och sedan gick vi för att kolla på ett par lägenheter som vi blev tipsade om men jag kan nog säga att det inte är något för oss.
Den ena lägenheten var visserligen väldigt stor på ca 110 kvm men det var väldigt omodernt överhuvudtaget och det skulle krävas en hel del för att man skulle trivas där, sedan skulle det bli en massa onödigt utrymme.
Sedan var spisen etc väldigt gammalt och trappan upp till lägenheten såg ganska riskabel ut för en liten unge att springa i sen.
Pluset var trädgården som var väldigt fin och låg vid en å...men det och andra sidan är också ett litet bekymmer om man har småbarn som gärna vill hitta på roligheter vid vattnet vilket kan leda till olyckor.
Så nej..det blir nog att titta vidare på vad som finns annars, vi behöver inte ha sådan brådska att vi tar det första bästa vi stöter på direkt.
Sedan blev det kvällsmys hemma och natten var helt ok om man exkluderar att Orion fick lite magknip (och det hade jag med så jag förlorade 2 timmars sömn på det.)

Men nu ska jag äta upp min frukost och dricka lite kaffe innan lugnet är över!.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Oki, skönt att ni e igång m å kolla lgh. Hade oxå magknip idag, å fes äggbomber. Ätit för mkt godis tror jag :P