måndag 19 april 2010

Gokväll.

Dagen har varit intensiv, men ändå så långt ifrån det samtidigt.
När jag säger intensiv så menar jag att Orion inte har varvat ner några längre stunder utan sovit allt som mest kanske 20 minuter och då har det varit flyktigt.
Sedan var Anders syster Marie och hennes dotter Minna och hälsade på och Orion fick lite kläder av dem och det är alltid väldigt gulligt och tacksamt då han växer så det knakar, sedan blev det lite fika och trevligt prat innan det var dags att bege sig för deras del.
Jag har inte hunnit anpassa mig vid att Orion sover med oss under nätterna så jag känner mig så himla trött ibland men det är så skönt att det äntligen ser ut att lösa sig på den fronten även om det går lite knackigt just nu innan vi har hunnit få in en rutin som funkar.
Såhär har det sett ut än sålänge: Jag går och lägger mig runt 22-tiden sedan stannar Anders uppe med Orion tills runt midnatt då han matar honom och sedan går dem två också och lägger sig.
Ibland har Orion sovit i sin vagga någon timme innan han vaknat och vill upp i sängen med oss och ibland har han vaknat på direkten.
Sedan matar jag honom ungefär 3 gånger under natten och han sover med mig de första timmarna sedan tar Anders honom några timmar då han verkar gilla att sova hos honom de sista timmarna.
Dock har Orion haft magont de sista två dagarna så jag hoppas att det går över...om inte undrar jag vad det beror på.

Jag hoppas att han kan sova bra nu inatt trots att han varit orolig hela dagen.
Snart är det dags att knyta sig.
Natti!.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska se att det löser sig,han är ju så liten ännu.
Jag har köpt ett par klädesplagg idag,tyvärr inte så mycket bodies på Hedlandet,skickar snart. Kram E

Fia sa...

När de blir större blir d även större problem, menar kanske mormor Laisa ;P

Moster Fia sa...

El snarare: Se t å lösa problemen tidigt, sen e d försent! Se bara p oss ;)