tisdag 20 april 2010

Bläää...

Vilken jobbig natt.
Orion sov gott i ett par timmar efter han och jag lagt oss i sängen och jag hade ammat honom.
Men sedan fick han magont efter andra matningen och gallskrek och då tog Anders och gick runt lite med Orion för att lugna och det tog ett tag för honom att kunna somna om igen.
Sedan någon timme senare så vaknade Orion igen och ville ha mat som han sedan kaskad spydde upp, dock blev han inte ledsen över det utan tvärtom så blev han pigg och ville bli underhållen så jag låg som en zombie med honom sittandes på magen och försökte vara så glad jag kunde i mitt stadie.
Nåja..det tog ett tag för honom att bli trött igen men jag lyckades få honom att somna om till slut och då sov han 2 timmar till sedan ville han ha mer mat.
Så mata igen sedan sova framtill 10:30 och då vaknade vi allihop och var vakna och pigga (ja iallafall Orion) nån timme sedan fick herrarna somna om och nu ligger de båda och grisar sig.
Undrar vad det är som får honom att få så ont i magen? suck säger jag bara.
Det är inte bara det att det är jobbigt för honom och för oss när han får det för att någon måste gå runt med honom utan hans skrik är så otroligt mycket högre och "aggressivare" när han får magknip sådet stressar verkligen sönder en och är en pina att lyssna på för en dödligt trött själ.
Nu går jag bara och hoppas på att vi alla tre kan komma in i den nya rutinen så att det kan fungera på sikt.

Nåja...inget inplanerat för dagen utan det blir väl till att ta igen sig efter natten och kanske ta en promenad.

Blä.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Äta, spy å sen underhållning.. Tvära kast :P