onsdag 28 april 2010

Sovpaus.

 Är för mamma verkligen ledighet..även om det inte varar mer än en timma max!.
Fast just nu saknar jag Orion lite och undrar när han tänkte vakna upp...
Men tänk vad man kan göra på en timme...surfa lite..kamma håret (även om det inte gör någon större skillnad) och dricka en kopp kaffe och bara njuta av stillheten.
Jag funderar på att stålsätta mig och ta en promenad in till Alvesta och småhandla lite och kanske hyra en film som jag kan glo på lite senare men jag är fortfarande lite skraj för att Orion ska leva rövare men och andra sidan så ska inte det få stoppa mig från att lämna lägenheten och kunna göra lite ärenden och nog tror jag inte att Orion far illa av lite friskluft och sedan brukar han faktiskt ge upp efter ett tag och somna.

Och Anders jobbar men det känns faktiskt inte så farligt idag och jag vet inte om jag målade upp det värsta skräckscenariot om att Orion skulle skrika sig blå och vara otröstbar från det att Anders lämnat hemmet och till dess han kommer hem.
Faktiskt så vet jag oftast varför Orion skriker och kan trösta honom och få honom att somna när han behöver det även om det ibland krävs lite tålamod.
Jag kanske inte är världens hemskaste mamma trots allt?.

Igår var vi förresten i Växjö och besiktade bilen som fick godkänt utan anmärkningar och skönt är ju det!.
Efter det så bar det av till Lindex där det blev lite kläd inköp till Orion så han har något att växa in i sedan och ett par jeans till mig.
Mot kvällen så kom Orions farmor på besök och underhöll Orion lite medan vi fick äta ifred, dessutom fick vi ett par fina jeansbyxor som Orion kan ha till sommaren!.

Sedan var vi dessutom och kollade på en ny lägenhet som ligger nere i Centrala Alvesta som vi antagligen kommer tacka ja till och hoppas att det går vägen.
Det är en 3:a som är lagom stor och ligger nära och bra till, visst det är inte direkt samma standard som vi har nu och köket var lite slitet och omodernt och samma sak med toaletten och vi har inte egen tvättmaskin där men samtidigt så är det lägre hyra, fast internet och nära och bra till allt så det känns faktiskt som en bra kompromiss då resten av lägenheten var helt okej.

Så vi får hålla tummarna.
Nu vaknade Orion så jag ska gå och agera matmaskin!.
Tuddelo!.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att allting ändå går så bra...Litet frisk luft är nyttigt för er båda så ta en promenad även om Orion "luftar lungorna litet", det gör ingenting.
Kram E

Moster Fia sa...

Härligt m lgh å att kärran gick igenom besiktingen :) Nä lille Orre skriker sig nog trött å däckar i vagnen efter en stund...