måndag 12 juli 2010

Jävla blogg...

 Mitt inlägg publicerades aldrig som jag skrev imorse så här kommer det:

Ledig är väl ändå fel ord att beskriva den tid man får för att vara med sitt barn det första året/åren.
Har snackar vi noll sovmorgnar och konstant övervakande av en annan liten person som är helt beroende av en...jag kom på att jag har inte fått en hel natt ostörd sömn på ungefär 9 månader (jag räknar in de sista månaderna i graviditeten eftersom jag var tvungen att gå upp och kissa minst 7-8 gånger per natt och ibland mer...)
Nu klagar jag verkligen inte eller sådant för jag älskar Orion och han är helt underbar och gullig med ett leende som får en att glömma allt som någonsin varit jobbigt.
Och natten till idag gick ganska bra och Orion vaknade bara 2 gånger...jag trodde att det kanske skulle bli fler gånger på grund av hettan men där hade jag fel och jag fick sova bättre än väntat och sådant är alltid välkommet!
Nu åskar det...och det har regnat men det känner man inte direkt av utan det är fortfarande lika varmt i luften.
Nu ska jag äta min frukost innan Orion tröttnar på att leka.


(Ungefär 12 timmar senare):
Urk det är så otroligt fuktigt och varmt just nu så att alla svettas som små grisar även Orion...
Fick hjälp av Ann-Sofi idag att åka till Babyproffsen och införskaffa en gåstol och lite säkerhetsprylar såsom lådstopp och sedan vidare till lite andra butiker för att inhandla olika behövliga saker till hemmet.
Sedan slutade Anders ganska tidigt och vi har mest slappat i denna värme för det blir inte många knop gjorda och ut vågar man knappt gå just nu.
Och så satte jag ihop gåstolen såklart men Orion verkar ha svårare att ta sig fram i denna än den han blev van vid hos mormor men jag tror att så fort han fått in tekniken så kommer det gå vägen.

Snart ska jag ladda över bilderna från semestern till datorn sedan lägger jag upp ett par här men det blev inte så många bilder tagna dock...

Återkommer med bilder!

Inga kommentarer: