lördag 31 juli 2010

Orion på äventyr!

Igår minsann så började Orion förstå sig på det här med att krypa och även om han inte är så jätteeffektiv än så lyckades han ta sig från sitt lekrum till vår sovrumsdörr....det ni!
Sedan lyckades han stänga dörren till sitt rum två gånger och la sig så att man inte kunde öppna den utan fick locka honom med foten för att han skulle flytta lite på sig.
Någon som fruktar en liten buse?
Och välling fick han igår och än så länge verkar det gå bra med magen men vi får se...
Sedan ringde farsgubben min och berättade att det kommer ett paket med posten med leksaker till Orion och det blev jag för och jag tycker det är så fint att folk vill hjälpa till.
Tack pappa!

Och vad mer har hänt? inte mycket...jag fixade en god sallad till middag men vi är inte så vana med det så man var hungrig bara någon timme efter vi ätit och Anders fick abstinens och sprang ner och köpte ett stort paket glass.
Och natten....ja den gick bra framtill 5 tiden på morgonen någon gång för då vaknade Orion och var pigg som en mört och var säkert vaken en timme eller dylikt men Anders tog över efter ett tag när jag började morra över för lite sömn och att jag ska ta morgonpasset.
Stackars karl som har en fru med sånt natthumör men snäll och förstående är han och nu ska han få sova så länge han vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt Orre! En liten busunge är du väl redan. Vi får se framtiden an med tillförsikt. Kul att ni verkar ha det så bra.
Kram Mormor E

Moster Fia sa...

Oj, nu kryper lillkillen!! Haha, ja d lät int så mättande.. Åt en sallad m lax, ägg, å nå såna där afrikanska vetekorn.. Blev faktiskt mätt, men d måste till lite proteiner..