söndag 1 augusti 2010

Magont

Ja Orion har drabbats av förstoppning och har haft ont i magen sedan igår och nu under natten så han är ledsen konstant och har haft svårt att sova och det har vi med...
Jag tror det är vällingen som han fått som spökar lite för sig men jag är inte riktigt säker än och jag gav honom lactulos nu på morgonen och sedan blir det bara ersättning idag så han inte får ytterligare problem med magen och förhoppnings så verkar det förr eller senare utan några biverkningar.
Just nu har han tagit ut sig själv och ligger och sover lite och så gör Anders...det var planerat att vi skulle flyttstäda idag i gamla lägenheten men nu vet jag inte om det blir så när Orion är orolig i magen och konstant i behov att bäras runt på och det kan nog bli jobbigt för vår barnvakt Ann-Sofi att hålla på så i flera timmar men och så är vi ganska trötta efter natten som varit så det kanske blir någon gång senare i veckan istället.

Vi får helt enkelt hoppas att det känns bättre snart i lilla gubbens mage så att vi alla kan få lite ro.

Men städa fick vi gjort ändå igår men i vår egen lägenhet där det både blev till att piska av mattor och skura golv så nu känns det ganska rent och skönt att vistas här.
Annars brukar jag gå runt och små städa varje dag men någon gång ibland behövs det en riktig saneringen för att det ska kännas som att man kan andas i lägenheten.

Intressant inlägg det blev med bajsproblem och städning...vilken morsa man blivit.

2 kommentarer:

Moster Fia sa...

Mamma, e lik sin mamma, tralalalalalalalalalaaaaalaaa.. :)

Anonym sa...

Stackars Orre,hoppas magontet går över snart.
Mormor E