lördag 7 augusti 2010

Den vilda bebin...

..jag har lagt märke till att Orion är oroväckande lik "den vilda bebin" och då menar jag både i utseende och beteende.
Det ska bli kul att se om Orion kommer fortsätta vara lika viljestark och aktiv lite senare som han är nu för han blir bara mer och mer av allt varje dag som går.
Men han är ju också en liten Oxe och på snäppet lite Tiger.
Igår tog vi en promenad till Evedal som ligger en bit bort vilket är en jättefin bad/campingplats och detta ställe blir det nog att besöka flera gånger under de åren som ska komma när Orion blir gammal nog att ta sig ett dopp!
På tal om sådant så blir man bara mer och mer orolig ju mer han kan ta sig runt på egen hand...vem vet vad han kan hitta på för hyss?
Just nu är det min stora Monstera som är hans största intresse och han är totalt fixerad av att krypa fram till den och riva av bladen.
Om jag ska ha något kvar av den växten får jag nog flytta den in till sovrummet och dit är dörren nästan alltid stängd så att den vilda bebin inte kan ta sig in och skapa ytterligare kaos i min vardag.

Men köket och vardagsrummet är det fart i och trots att Orion bara kryper än så SKA han fram till den lägsta kökslådan och dra ut den....

Och vad händer idag?
Jo Ann-Sofi kommer hit och ska passa Orion ett par timmar för jag och Anders ska gå på bio...Predators blir det och det har jag sett fram emot ett par månader nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja,Orre blir nog en liten vildbasare. Visst är det bra att han är så stark i både kroppen o i viljan! En del passning för mor och far blir det säkert...
Hoppas filmen var underhållande.
Kram E