onsdag 25 augusti 2010

Höst...

Det är ganska mörkt ute och hösten börjar smyga sig på mer och mer trots att allt är grönt och det känns fortfarande som om sommaren är här under soliga dagar.
Den tidiga hösten är min favoritsäsong och jag älskar den klara luften och de vackra färgerna i naturen.
Nu när hösten kommer måste jag också inhandla höstkläder till Orion så också han kan njuta av det vackra vädret.
Men nu börjar man förstå varför det är så dyrt med barn!
Och jag hoppas att Anders får ett jobb snart för annars bådar det inte gott...men jag vet att han söker aktivt varje dag och så mycket mer än det kan man inte göra.
Och Orion bjöd förresten på bajsfest igår med hela 4 blöjor och två av dem hamnade en del även utanför blöjan så att det blev två klädbyten för hans del.
mums mums! någon hade nog i lite för mycket laktulos i morgon gröten.
Jag mådde inte heller så bra ett tag mitt på dagen men efter någon timmes vila blev det bättre, usch vilken mardröm att vara ensam hemma med honom någon och kanske åka på någon magsjuka eller influensa.
Styrka till alla mödrar därute! jag är väldigt lyckligt lottad och har en man som delar sitt ansvar till 100% och det är inte alla som har den turen.

Vi hälsade också på hos Markus och Rebecca igår för dem hade Sagan om ringen maraton och vi stannade någon timme innan vi åkte hem för att få något i våra tomma magar och natta Orion.
Sedan passade vi också på att hyra "Clash of the titans" och jag råder er från att inte hyra eller köpa den.
Det var inte den sämsta filmen jag sett men med alla klyschor och lågbudget animeringar så blev jag mest irriterad av det hela.
Synd för jag gillar både Liam Neeson och Ralph Fiennes.

Och jag fortsätter att hålla mig (för den mesta delen) nyttig och det så kul att få exprimentera i köket med nya rätter även om inte alla blir så jättelyckade som jag hoppats på.
Quinoa och Bulgur är så jävla gott och mycket enklare att laga och godare att äta än ris.
Mums!

Här kommer också lite bilder som jag tog imorse:




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har Orion för storlek nu?
Jag kanske kan hitta några plagg o skicka ner...
Hoppas allt är bra med er.
Kram E

Moster Fia sa...

Lillskrutten, man ser två små risgryn t tänder i nederkäken :)