torsdag 19 augusti 2010

SÖMN!!

Nu har jag något för er att berätta...Orion somnade utan att vi behövde gå runt med honom i famnen!
Igår bestämde vi oss nämligen att nu ska vi försöka ha en fast sömnrutin för Orion då små bebisar verkar må bäst av det och sover bättre då så igår bytte vi till nattblöja, tog ett bad och sedan läste Anders en saga för Orion i sängen tills det blev gnäll och visst blev Orion skitförbannad och gormade ett par minuter men sedan gav han med sig efter ett litet tag efter att jag stått över honom och klappat honom på huvudet och gav honom nappen, helt fantastiskt enligt mig! det finns hopp!
Sedan vaknade han runt 22:30 och var hungrig och sedan minns inte jag något mer av natten men Anders får berätta senare hur det var.
Men jag vaknade inte av några skrik själv även om han säkerligen vaknade till någon gång och Anders gick upp.
Och jag har fått sova till 8:30 och vaknade till och med tidigare än Orion denna gång.

Så ikväll kör vi med samma sak och jag hoppas att han kommer kunna koppla av denna gång även om killarna kommer hit och ska spela rollspel och även hans farmor ska komma hit och hälsa på ett par timmar innan Orion ska nannas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätteskönt att höra. Sömnen är så viktig både för stora och små.
E