fredag 20 augusti 2010

Fina vaxdukar?

Ja nu har jag tagit bort tygduken vi hade på matbordet för dels så är det så opraktiskt när man råkar spilla lite (och det händer ofta med en liten vild kille som ska äta) och sedan så finns det risk att han drar ner duken om han försöker ställa sig upp.
Fint är det inte och jag funderar på att köpa någon vaxduk att lägga på men var kan man hitta sådana? vet ju att säsongen är över men någonstans ska man väl kunna finna det?
Och sängläggningen igår gick bra..han slocknade i sin säng inom 5 minuter efter att jag hade lagt ner honom men det varade dock bara i någon halvtimme sedan blev han jätteledsen och vägrade sova eller äta något så han kom inte i säng förrän 21:30 men skam den som ger sig, vi ska inte ge upp!
Jag har också märkt att han blir lugn om man klappar honom på rumpan och somnar lättare av det så det får jag väl ta till med lite oftare när han blir allt för vrång.

Så mycket är det man måste tänka på och jag ser allt här i hemmet numera som dödliga fällor och idag ska vi iallafall säkra lådorna i köket då han har börjat ställa sig emot dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det finns vaxdukar på tex. Rusta,Jysk och Åhlens.
Vad bra att ni "säkrar" ert hem för Orres alla upptåg.
Kram E