lördag 21 augusti 2010

Viljestyrka?

Ok nu ska jag ta och se till att gå ner några kilon för de senaste veckorna har det blivit så mycket skitmat och det sätter sig direkt runt magen vilket jag stör mig otroligt mycket på.
Och sedan vill jag börja träna upp kroppen lite nu lagom efter graviditeten så man känner sig lite mer bekväm med sin kropp.
Och nu tänker jag inte att jag ska gå ner hela 10 kilo eller liknande utan det handlar om max 5 sedan är jag nöjd för jag trivs inte med att känna mig spinkig heller då jag också har haft det problemet största delen av mitt liv.
Så imorse tog jag och klädde på Orion (bara det är motion) och tog med honom ut på en rask liten morgon promenad och sedan valde jag att äta en skål havregröt och en knäckebrödsmacka till frukost istället för mackor och kaffe som jag brukar smälla i mig.
Jag ska försöka ge mig banne på att hålla mig till det här även och det får gärna ta lite tid hellre än att jag går på någon intensiv diet och bara använder mig av sunt förnuft.
Det ska nog gå vägen!


Och när det kommer till Orion så är han inne i en intensiv tid i sitt liv just nu där mycket händer och han vill upptäcka allt och blir ibland väldigt rastlös av sig.
Saker som att byta blöja är nästan hopplöst och man behöver ha konstant uppsikt över honom för han hittar alltid nya saker som han vill utforska och ibland hinner man inte ens blinka innan han lyckas ställa sig mot någon för att sedan falla.
Både jag och Anders har varit helt utmattade de senaste dagarna efter det att Orion somnat för natten.
Och där är det också problem fortfarande som att han vaknar flera gånger under natten och vill fortfarande ha mat 2 gånger per natt ungefär.
Men jag har lyckats få honom att somna i sängen varje gång vilket är ett steg i rätt riktning...men lätt är det inte.

Inga kommentarer: