tisdag 21 september 2010

HIPP HIPP HURRA!

Idag fyller mitt älskade hjärta Anders 30 år! Ja må han leva!
Jag hoppas att du och jag får fira många födelsedagar tillsammans framöver och jag vill att alla ska veta vilken underbar och omtänksam kille du är..om jag hade fått bestämma så skulle alla dagar vara dina!
Så nu har jag och Orion har varit på utflykt på morgonkvisten för att köpa en schwartswald tårta vilket är Anders favorit tårta.
Och hur ska vi fira detta? Jo det bio ikväll och vi ska se Resident Evil och hinner vi kanske vi äter något gott ute innan filmen börjar.

Och det blev ingen kyrka igår trots att jag gjorde mig och Orion i ordning i god tid så  mådde jag så dåligt i magen att jag fick ringa in och avboka det.
Det får bli nästa vecka helt enkelt.
Men jag mådde lite bättre senare på dagen och vi tog en utflykt upp till Samarkand och skaffade nya jeans till Anders och passade på att storhandla och Orion var så glad och tyckte allt var så spännande som vanligt.
Jag är glad att jag har en så lättsam kille som inte (än) räds för omvärlden utan tycker den är intressant och rolig att vara i.
Vi får se om han kommer in i någon mammig eller pappig fas men än sålänge har det inte varit så utan för det mesta går det bra att umgås med andra människor förutom oss.

Hursomhelst så lagade jag en riktig brakmiddag också igår med ugnsbakad potatis och rotfrukter, lövbiff, bearnaisesås och smörstekta kantareller.
Nu har det varit lite dåligt den senaste tiden när det kommer till ordentlig matlagning förutom kanske lite köttfärsås hit och dit men det ska försöka bli lite ändring på det för ordentligt lagad mat är alltid den godaste.

Och nu kommer lite bilder på lilla Orre från de senaste två dagarna (kunde tydligen inte ladda upp fler än två men det kommer mer snart)


1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis Anders!
Vad kul att se en så glad liten kille på korten.
Kram E